Stowarzyszenie Blue Cross z brytyjskiego Oxfordshire rozpoczyna kampanię edukacji seksualnej dla właścicieli kotów. Liczy, że dzięki temu do prowadzonego przez nie schroniska będzie trafiać mniej kotów. W kampanię zaangażowały się gwiazdy angielskiej telewizji.
Kampania będzie się nazywać „Sex Edu-Cat-ion” i jej celem ma być uczenie właścicieli kotów o zwyczajach seksualnych tych zwierząt. Efekt, na który liczą organizatorzy, to zmniejszenie liczby niechcianych ciąż u kotek.
Pomysł jest odpowiedzią na brak wiedzy dotyczący podstawowych kwestii, który u właścicieli kotów, zauważyli pracownicy stowarzyszenia. Będą więc uczyć między innymi o tym, że w ciąże mogą zajść już bardzo młode kotki i tak długo, jak zwierzęta nie są wysterylizowane, nie należy wypuszczać ich z domu. Szczególnie w miesiącach letnich, kiedy trwa kocia ruja.
Blue Cross zwraca uwagę, że w tym roku problem niechcianych kocich ciąż jest szczególnie duży, bo związana z koronawirusem kwarantanna spowodowała, że wiele osób nie mogło wysterylizować młodych kotów.
„Wiele kotów, które trafiło do nowych domów, nie zostało wysterylizowanych. Teraz nasze małe kulki futra mogą zmienić się w owładniętych seksualną obsesją nastolatków, szybciej niż myślicie” – mówił Asa Butterfield, który występuje w serialu Netfliksa „Sex Education” i ma być jedną z twarzy kampanii.
Kampania rozpocznie się wkrótce.
Zdjęcie: Alena Ozerova/Shutterstock