Jednoślady dwa razy szybsze niż auta. Rowery cargo podbijają Londyn

2569
2
Podziel się:
Rower Cargo Oslo

Producenci “ciężarówek na dwóch kółkach” liczą zyski w brytyjskiej stolicy  – donoszą londyńskie media. Przyczyniają się do tego restrykcyjne przepisy ograniczające ruch samochodów w centrum. Po ich wprowadzeniu okazało się, że towary do sklepów, restauracji, a nawet na place budowy o wiele bardziej opłaca się wozić przystosowanymi do tego jednośladami. 

Ich używanie pozwala zachować czyste powietrze w centrum metropolii i uniknąć kar za wjazd do strefy ultra niskiej emisji (ULEZ). Dochodzi do tego oszczędność paliwa i… czasu, co zbadała jednostka nadzorująca ruch w mieście – Transport for London (TfL). Według władz rowery cargo poruszają się średnio dwa razy szybciej niż furgonetki i ciężarówki, które odpowiadają za jedną piątą ruchu na ulicach stolicy.

Urzędnicy postanowili przeprowadzić test porównawczy, w którym uczestniczyli rowerzyści zatrudnieni przez Pedal Me, firmę oferującą transport towarowy jednośladami, oraz kierowcy ciężarówek. Obie grupy miały dostarczyć między innymi materiały na plac budowy w centrum Londynu. Okazało się, że na rowerzystów trzeba było czekać o wiele krócej.

– Nasi pracownicy mogą zapewnić klientom o wiele lepsze usługi niż kierowcy jakiegokolwiek innego pojazdu. – przekonuje założyciel Pedal Me, Benjamin Knowles portalowi MyLondon. Pochwalił się przy tym świeżo podpisaną umową na dostawy podpisaną z firmą budowlaną, która brała udział w teście.

TfL chce wspierać trend popularności ekologicznego przewozu towarów. Dlatego w dzielnicy Bermondsey z miejskich pieniędzy powstała wypożyczalnia rowerów cargo. Projekt kosztował 170 tysięcy funtów, a mogą z niego korzystać lokalni przedsięborcy. Z entuzjazmem przyjęli to administratorzy tamtejszego targowiska – jednego z największych w Londynie.

Przystosowane do przewozu towarowego rowery mają być sposobem na londyński smog. Emitują one o 97,5 procenta mniej cząsteczek pyłu niż dopuszczone do ruchu po strefie ULEZ elektryczne furgonetki. O wiele bardziej ekologiczny jest również proces ich produkcji. W jego czasie do atmosfery dostaje się zaledwie jedna dziesiąta dwutlenku węgla wytworzonego jeszcze przed wypuszczeniem samochodu elektrycznego z fabryki.

– A w porównaniu z dieslami wypadamy rzecz jasna jeszcze lepiej. – komentował dla MyLondon Bejamin Knowles.

Fot. Dostawa rowerem cargo w Oslo. SariMe/Shutterstock

Podziel się:

2
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
MolU-GoD Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
U-GoD
Gość
U-GoD

Chciałbym zobaczyć w jaki sposób rower cargo przewozi 10t cegieł na dystansie 5km szybciej od jednej ciężarówki. Może to być nawet bardzo stara ciężarówka i jechać na wstecznym…

Mol
Gość
Mol

Wystarczy, że gnojówka będzie po 10 e\zł\funtów to byś się zdziwił jak na 5 rowerów cargo zostało by załadowane wspomniane 10 ton cegieł.
Moja średnia w transporcie międzynarodowym (zestaw 40 ton) 70km/h, myślę, że jeżdżąc typowo po mieście była by z 30 km/h . To mniejszą średnia niż moja jazda po mieście rowerem