Młodzi aktywiści walczą o edukację klimatyczną. Kolejny raz apelują do MEN, na razie resort milczy

Podziel się:

Młodzieżowy Strajk Klimatyczny opublikował w piątek film, w którym nawołuje Ministerstwo Edukacji Narodowej do respektowania swoich praw. Powołując się na Konstytucję RP, Powszechną Deklarację Praw Człowieka oraz Deklarację o Prawach Dziecka, młodzież domaga się rzetelnej edukacji na temat klimatu i środowiska.

Przed dwoma tygodniami aktywiści Młodzieżowego Strajku Klimatycznego opublikowali list do ministra edukacji narodowej, w którym apelowano m.in. o rzetelną edukację na temat problemu zmian klimatycznych.

„Sprzeciwiamy się przekazywaniu ograniczonej, w zdecydowanej większości nieaktualnej i nieporuszającej najważniejszych zagadnień wiedzy o klimacie, która obecnie znajduje się w podstawie programowej” ​-​ ​napisano w liście, o którym więcej informowaliśmy TUTAJ.

Czekając aż minister Dariusz Piontkowski odpowie, młodzież przygotowała film, w którym powołuje się na swoje obywatelskie prawa – do prawdy oraz rzetelnej wiedzy.

Konstytucja RP Art. 74. 1.: 'Władze publiczne prowadzą politykę zapewniającą bezpieczeństwo ekologiczne współczesnemu i przyszłym pokoleniom.’ Rząd ma obowiązek zapewnienia obywatelom kompleksowej i rzetelnej wiedzy o klimacie opartej na stanowisku nauki. Potrzebujemy informacji, które wyjaśnią nam procesy zmiany klimatu i skutki wywołania przez człowieka globalnego ocieplenia planety. Domagamy się przede wszystkim edukacji” – mówi młodzież w opublikowanym dziś filmie.

„Aktywiści i aktywistki są oburzeni i oburzone faktem, iż Ministerstwo Edukacji Narodowej wciąż nie opublikowało rzetelnej alternatywy dla zmanipulowanego materiału o globalnym ociepleniu, zamieszczonego pod koniec kwietnia​ ​w serwisie epodreczniki.pl” – napisano w oświadczeniu wydanym przy okazji publikacji filmu.

Przypomnijmy: Przed miesiącem w mediach zrobiło się głośno na temat filmu MEN, który został opublikowany na platformie edukacyjnej epodreczniki.pl. W materiale na temat problemu zmian klimatycznych pojawiło się bowiem więcej zalet, niż negatywnych skutków zjawiska. Więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ.

_

Zdjęcie: Minister Edukacji Narodowej Dariusz Piontkowski, fot. Adam Guz/KPRM /Flickr/Creative Commons

Podziel się: