Udostępnij

Ruszają luksusowe rejsy bez zawijania do portów. To kolejny taki pomysł po lotach donikąd

16.10.2020

Pandemia COVID-19 i związane z nią restrykcje nie jest najlepszym czasem dla miłośników podróżowania. Po tym, jak naprzeciw potrzebom spędzania czasu w powietrzu wyszedł australijski Qantas, podobna oferta pojawiła się w przypadku linii rejsowych w Singapurze. Ponieważ granice wielu państw są zamknięte, miłośnicy luksusowych rejsów spędzą czas na morzu… bez zawijania do portów.

Organizacja turystyczna Singapuru ogłosiła, że w najbliższym czasie podejmie współpracę z dwoma linia rejsowymi, by ożywić ofertę transportu morskiego skierowaną do turystów. Ponieważ granice wielu państw są zamknięte dla wycieczkowców z powodu pandemii, będą to rejsy bez zawijania do portów.

Celem podróży będzie więc po prostu spędzenie czasu na statkach, które oferują wygody porównywalne z kilkugwiazdkowym hotelem. Pierwszy rejs już w listopadzie.

Jak czytamy na stronie armatora statku „Quantum of the Seas”, który weźmie udział w przedsięwzięciu, oprócz luksusowych apartamentów w ofercie znajdują się m.in. baseny, sklepy, restauracje czy ścianka wspinaczkowa. Wycieczkowiec ma blisko 350 metrów długości, a na pokład – przed pandemią – zabierał ponad 4 tys. osób i 2 tys. członków załogi. Teraz wypłynie jednak w morze z maksymalnie 50-procentowym obłożeniem.

Jak podaje lokalny portal Mothership, ceny trzydniowych rejsów zaczynać się będą od 359 dolarów singapurskich na osobę, czyli 1030 złotych. W przypadku rejsu czterodniowego będzie to minimum 599 dolarów, a więc ok 1700 złotych. Mowa o cenach w najniższym dostępnym standardzie.

Wakacje mimo pandemii

Jak podaje „The Straits Times”, statki wycieczkowy nie mogły przypływać do Singapuru od 13 marca, kiedy kraj – podobnie jak sąsiedzi – wprowadził restrykcje dla turystyki morskiej. Głośny był wówczas przypadek wycieczkowca „Diamond Princess”, którego pasażerowie zostali poddani kwarantannie i nie mogli opuścić pokładu.

W przypadku oferty z Singapuru – w mediach nazywanej „rejsami donikąd” – ma być jednak bezpiecznie. CNN zwraca uwagę, że, zgodnie z zapowiedziami, każdy turysta będzie musiał przejść test na koronawirusa. W przestrzeniach wspólnych obowiązkowe mają być maseczki i powszechnie dostępne środki do dezynfekcji.

Podobną ofertę, choć skierowaną do miłośników latania, w swojej ofercie uruchomiły niedawno australijskie linie Qantas. Z powodu wpływu transportu lotniczego na klimat pomysł został skrytykowany przez aktywistów klimatycznych. [Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.]

_

Zdjęcie: Shutterstock/Venturelli Luca

Autor

Sebastian Medoń

Z wykształcenia socjolog. Interesuje się klimatem, powietrzem i energetyką – widzianymi z różnych perspektyw. Dla SmogLabu śledzi bieżące wydarzenia, przede wszystkim ze świata nauki.

Udostępnij

Zobacz także

Wspierają nas

Partner portalu

Partner cyklu "Miasta Przyszłości"

Partner cyklu "Żyj wolniej"

Partner naukowy

Joanna Urbaniec

Dziennikarka, fotografik, działaczka społeczna. Od 2010 związana z grupą medialną Polska Press, publikuje m.in. w Gazecie Krakowskiej i Dzienniku Polskim. Absolwentka Krakowskiej Szkoła Filmowej, laureatka nagród filmowych, dwukrotnie wyróżniona nagrodą Dziennikarz Małopolski.

Przemysław Błaszczyk

Dziennikarz i reporter z 15-letnim doświadczeniem. Obecnie reporter radia RMF MAXX specjalizujący się w tematach miejskich i lokalnych. Od kilku lat aktywnie angażujący się także w tematykę ochrony środowiska.

Hubert Bułgajewski

Ekspert ds. zmian klimatu, specjalizujący się dziedzinie problematyki regionu arktycznego. Współpracował z redakcjami „Ziemia na rozdrożu” i „Nauka o klimacie”. Autor wielu tekstów poświęconych problemom środowiskowym na świecie i globalnemu ociepleniu. Od 2013 roku prowadzi bloga pt. ” Arktyczny Lód”, na którym znajdują się raporty poświęcone zmianom zachodzącym w Arktyce.

Jacek Baraniak

Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunku Ochrony Środowiska jako specjalista ds. ekologii i ochrony szaty roślinnej. Członek Pracowni na Rzecz Wszystkich Istot i Klubu Przyrodników oraz administrator grupy facebookowej Antropogeniczne zmiany klimatu i środowiska naturalnego i prowadzący blog „Klimat Ziemi”.

Martyna Jabłońska

Koordynatorka projektu, specjalistka Google Ads. Zajmuje się administacyjną stroną organizacji, współpracą pomiędzy organizacjami, grantami, tłumaczeniami, reklamą.

Przemysław Ćwik

Dziennikarz, autor, redaktor. Pisze przede wszystkim o zdrowiu. Publikował m.in. w Onet.pl i Coolturze.

Karolina Gawlik

Dziennikarka i trenerka komunikacji, publikowała m.in. w Onecie i „Gazecie Krakowskiej”. W tekstach i filmach opowiada o Ziemi i jej mieszkańcach. Autorka krótkiego dokumentu „Świat do naprawy”, cyklu na YT „Można Inaczej” i Kręgów Pieśni „Cztery Żywioły”. Łączy naukowe i duchowe podejście do zagadnień kryzysu klimatycznego.

Jakub Jędrak

Członek Polskiego Alarmu Smogowego i Warszawy Bez Smogu. Z wykształcenia fizyk, zajmuje się przede wszystkim popularyzacją wiedzy na temat wpływu zanieczyszczeń powietrza na zdrowie ludzkie.

Klaudia Urban

Z wykształcenia mgr ochrony środowiska. Od 2020 r. redaktor Odpowiedzialnego Inwestora, dla którego pisze głównie o energetyce, górnictwie, zielonych inwestycjach i gospodarce odpadami. Zainteresowania: szeroko pojęta ochrona przyrody; prywatnie wielbicielka Wrocławia, filmów wojennych, literatury i poezji.

Maciej Fijak

Redaktor naczelny SmogLabu. Z portalem związany od 2021 r. Autor kilkuset artykułów, krakus, działacz społeczny. Pisze o zrównoważonych miastach, zaangażowanym społeczeństwie i ekologii.

Sebastian Medoń

Z wykształcenia socjolog. Interesuje się klimatem, powietrzem i energetyką – widzianymi z różnych perspektyw. Dla SmogLabu śledzi bieżące wydarzenia, przede wszystkim ze świata nauki.

Tomasz Borejza

Zastępca redaktora naczelnego SmogLabu. Dziennikarz naukowy. Wcześniej/czasami także m.in. w: Onet.pl, Przekroju, Tygodniku Przegląd, Coolturze, prasie lokalnej oraz branżowej.