Sieć sklepów testuje sprzedaż owoców bez opakowań foliowych. Zamiast tego oferuje worki materiałowe

2938
2
Podziel się:
Sieć sklepów testuje sprzedaż owoców bez opakowań foliowych. Zamiast tego oferuje worki materiałowe

Działająca na Wyspach Brytyjskich sieć sklepów Sainsbury’s sprawdza, jak jej klienci zareagują na całkowitą rezygnację z opakowań foliowych na warzywa i owoce. W zamian mogą oni przyjść na zakupy z własnymi pojemnikami lub zakupić worki materiałowe wielokrotnego użytku. Testem objęto dwa brytyjskie sklepy.

Firma deklaruje, że jest to pierwszy krok do całkowitej rezygnacji z plastiku w jej sklepach. „Cieszymy się, że dokładamy dalszych starań w stosunku do naszych klientów, ponieważ współpracujemy z nimi, aby zaoferować nowe sposoby zmniejszenia niepotrzebnego plastiku” – skomentowała przedsięwzięcie Judith Batchelar, dyrektor ds. komunikacji w Sainsbury’s.

Eksperyment prowadzony jest w sklepach w miejscowościach Lincoln oraz Kidlington. Ze sklepów usunięte zostały wszystkie plastikowe opakowania na owoce i warzywa, będące widokiem dość powszechnym także w Polsce. [O tym, jak sieci sklepów działające na terenie kraju tłumaczą się z wszechobecności plastiku, pisaliśmy tutaj.]

W zamian klientom zaoferowano worki materiałowe wielokrotnego użytku, które kupić można za 30 pensów. Można również skorzystać z innych, preferowanych przez siebie opakowań. Firma poinformowała, że “eksperyment” potrwa do końca sierpnia. Póki co nie ujawniono jednak, czy i kiedy planowane jest wycofanie plastikowych opakowań z większej liczby sklepów.

Podobne testy prowadzi także sieć sklepów Waitrose, z tym że obejmują one szerszą gamę produktów – także m.in. kasze, makarony, kawę, a nawet produkty chemii domowej. [Więcej na ten temat tutaj.]

Plastik w brytyjskich sklepach

Jak wynika z raportu brytyjskiego Greenpeace – pt. “Checking out on plastics” – 10 największych sieci sklepów na Wyspach opuszcza rocznie 810 tysięcy ton jednorazowych opakowań plastikowych – wśród nich opakowania na poszczególne produkty, w tym owoce i warzywa, a także jednorazowe torebki foliowe, zwane reklamówkami lub foliówkami.

Jednym ze sposobów na walkę z tymi ostatnimi są przyjęte przez władze regulacje odnośnie opłat za popularne foliówki. Jak wynika z danych strony rządowej, w ciągu ostatniego roku ich sprzedaż w Anglii spadła o połowę. [Więcej na ten temat informowaliśmy tutaj.]

 

Źródła: Sainsbury’s, Greenpeace

Zdjęcie: Shutterstock/SpelaG91

Podziel się:
Wesprzyj nas!

Ładowanie danych zbiórki...

Wesprzyj SmogLab!