Udostępnij

Taksówkarze dostaną elektryczne auta na próbę. Jak im się spodoba, to urząd dofinansuje zakup

07.09.2018

Brytyjskie Coventry przygotowało program, w którym z pomocą kilku zachęt, będzie się starało nakłonić taksówkarzy, do zamiany diesli na elektryczne „Caby” lokalnej firmy – London Electric Vehicle Company. Ta od pewnego czasu produkuje tradycyjne brytyjskie taksówki w wersji „na prąd”. Program został nazwany „Go Electric Taxi”, a jego głównym celem jest poprawa jakości powietrza.

Samochody LEVC, które zaliczają się kategorii REEV, czyli samochodów elektrycznych o zasięgu zwiększonym dzięki dodatkowemu zainstalowaniu silnika spalinowego, jeżdżą po drogach na Wyspach od początku bieżącego roku. Dotąd trafiały jednak głównie do Londynu. Teraz producent chce to zmienić we współpracy z władzami miasta.

Podstawową zachętą ma być możliwość bezpłatnego przetestowania samochodów przez 12 dni. A pierwszych 60 kierowców, którym przypadną one do gustu, będzie mogło skorzystać z 2,5 tys. funtów dopłaty do zakupu. Będą też mogli skorzystać z dopłat do ubezpieczenia takiego auta oraz zniżek na opłaty licencyjne.

W czasie ogłaszania programu padło wiele zwyczajowych słów dotyczących tego, jacy organizatorzy są z niego dumni, jaki jest ważny i jak wielkiej zmiany się po nim spodziewają. Najważniejsze było jednak zwrócenie uwagi na to, że będzie to świetna okazja, żeby sprawdzić, czy oddanie takich samochodów na próbę, będzie skuteczną zachętą dla ich użytkowników. Oraz deklaracja, że uruchomieniu programu będzie towarzyszyć rozwój infrastruktury dla „elektryków”.

W ramach partnerstwa z firmą energetyczną oraz niemieckim Siemensem w mieście ma się bowiem pojawić także 39 nowych punktów szybkiego ładowania samochodów. A wszystko razem ma być wzorem dla innych brytyjskich miast, jak zachęcać do przesiadki do elektryków.

Uwagę zwraca w nim to, że skupiono się na samochodach, które po mieście jeżdżą najwięcej, a często nie są w najlepszym stanie – taksówkach. Nie jest to pierwsze miasto, w którym zwrócono uwagę, że najlepsze efekty przyniesie skoncentrowanie zachęt do przesiadki na „elektryka” i pomocy na zawodowych kierowcach. Więcej o takich pomysłach można przeczytać tutaj:

Autor

SmogLab

Udostępnij

Zobacz także

Wspierają nas

Partnerzy portalu

Partner cyklu "Miasta Przyszłości"

Partner cyklu "Żyj wolniej"

Partner naukowy

Bartosz Kwiatkowski

Dyrektor Frank Bold, absolwent prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego, wiceprezes Polskiego Instytutu Praw Człowieka i Biznesu, ekspert prawny polskich i międzynarodowych organizacji pozarządowych.

Patrycja Satora

Menedżerka organizacji pozarządowych z ponad 15 letnim stażem – doświadczona koordynatorka projektów, specjalistka ds. kontaktów z kluczowymi klientami, menadżerka ds. rozwoju oraz PR i Public Affairs.

Joanna Urbaniec

Dziennikarka, fotografik, działaczka społeczna. Od 2010 związana z grupą medialną Polska Press, publikuje m.in. w Gazecie Krakowskiej i Dzienniku Polskim. Absolwentka Krakowskiej Szkoła Filmowej, laureatka nagród filmowych, dwukrotnie wyróżniona nagrodą Dziennikarz Małopolski.

Przemysław Błaszczyk

Dziennikarz i reporter z 15-letnim doświadczeniem. Obecnie reporter radia RMF MAXX specjalizujący się w tematach miejskich i lokalnych. Od kilku lat aktywnie angażujący się także w tematykę ochrony środowiska.

Hubert Bułgajewski

Ekspert ds. zmian klimatu, specjalizujący się dziedzinie problematyki regionu arktycznego. Współpracował z redakcjami „Ziemia na rozdrożu” i „Nauka o klimacie”. Autor wielu tekstów poświęconych problemom środowiskowym na świecie i globalnemu ociepleniu. Od 2013 roku prowadzi bloga pt. ” Arktyczny Lód”, na którym znajdują się raporty poświęcone zmianom zachodzącym w Arktyce.

Jacek Baraniak

Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunku Ochrony Środowiska jako specjalista ds. ekologii i ochrony szaty roślinnej. Członek Pracowni na Rzecz Wszystkich Istot i Klubu Przyrodników oraz administrator grupy facebookowej Antropogeniczne zmiany klimatu i środowiska naturalnego i prowadzący blog „Klimat Ziemi”.

Martyna Jabłońska

Koordynatorka projektu, specjalistka Google Ads. Zajmuje się administacyjną stroną organizacji, współpracą pomiędzy organizacjami, grantami, tłumaczeniami, reklamą.

Przemysław Ćwik

Dziennikarz, autor, redaktor. Pisze przede wszystkim o zdrowiu. Publikował m.in. w Onet.pl i Coolturze.

Karolina Gawlik

Dziennikarka i trenerka komunikacji, publikowała m.in. w Onecie i „Gazecie Krakowskiej”. W tekstach i filmach opowiada o Ziemi i jej mieszkańcach. Autorka krótkiego dokumentu „Świat do naprawy”, cyklu na YT „Można Inaczej” i Kręgów Pieśni „Cztery Żywioły”. Łączy naukowe i duchowe podejście do zagadnień kryzysu klimatycznego.

Jakub Jędrak

Członek Polskiego Alarmu Smogowego i Warszawy Bez Smogu. Z wykształcenia fizyk, zajmuje się przede wszystkim popularyzacją wiedzy na temat wpływu zanieczyszczeń powietrza na zdrowie ludzkie.

Klaudia Urban

Z wykształcenia mgr ochrony środowiska. Od 2020 r. redaktor Odpowiedzialnego Inwestora, dla którego pisze głównie o energetyce, górnictwie, zielonych inwestycjach i gospodarce odpadami. Zainteresowania: szeroko pojęta ochrona przyrody; prywatnie wielbicielka Wrocławia, filmów wojennych, literatury i poezji.

Maciej Fijak

Redaktor naczelny SmogLabu. Z portalem związany od 2021 r. Autor kilkuset artykułów, krakus, działacz społeczny. Pisze o zrównoważonych miastach, zaangażowanym społeczeństwie i ekologii.

Sebastian Medoń

Z wykształcenia socjolog. Interesuje się klimatem, powietrzem i energetyką – widzianymi z różnych perspektyw. Dla SmogLabu śledzi bieżące wydarzenia, przede wszystkim ze świata nauki.

Tomasz Borejza

Zastępca redaktora naczelnego SmogLabu. Dziennikarz naukowy. Wcześniej/czasami także m.in. w: Onet.pl, Przekroju, Tygodniku Przegląd, Coolturze, prasie lokalnej oraz branżowej.