Sondaż: Co wyborcy głównych partii sądzą o odejściu od węgla w energetyce do 2030 roku?

357
0
Podziel się:
Sondaż Co wyborcy głównych partii sądzą o odejściu od węgla w energetyce kantar badanie greenpeace

Ośrodek badawczy Kantar Polska w niedawnym badaniu przyjrzał się preferencjom polskich wyborców, jeśli chodzi o ich stosunek do odejścia od produkcji energii z węgla. Wnioski z badań mogą zaskakiwać: W przypadku wyborców każdej uwzględnionej w badaniu partii, większość ankietowanych skłaniała się ku rezygnacji z węgla w energetyce do 2030 roku.

Na pytanie “Czy Pan(i) zdaniem Polska powinna odejść od produkcji energii z węgla na rzecz produkcji energii z krajowych źródeł odnawialnych do 2030 roku?” można było odpowiedzieć na czterostopniowej skali – od “zdecydowanie nie”, przez “raczej nie” i “raczej tak”, po “zdecydowanie tak”.

Najbardziej zdecydowaną na odejście od węgla w perspektywie najbliższych 11 lat okazała się być grupa wyborców Wiosny Roberta Biedronia. 74 proc. badanych odpowiedziało “zdecydowanie tak”, natomiast “raczej tak” – 17 procent.

W grupie wyborców Platformy Obywatelskiej “zdecydowanie tak” odpowiedziało 66. proc. badanych, a 25 proc. – “raczej tak”.

Najbardziej zróżnicowane okazały się deklaracje wyborców Prawa i Sprawiedliwości. Wśród badanych zwolenników partii rządzącej “zdecydowanie tak” odpowiedziało 21 proc., 34 proc. – “raczej tak”, 17 proc. – “raczej nie”, a 19 proc. – “zdecydowanie nie”.

Zaskakujący może wydawać się fakt, że wśród badanych wyborców PiS – podobnie jak w przypadku pozostałych partii – dominowała grupa osób skłaniające się ku rezygnacji z węgla w energetyce do 2030 roku (odpowiedzi “raczej tak” i “zdecydowanie tak” stanowiły łącznie 55 proc.).

Ośrodek badawczy Kantar o stosunek do odejścia od produkcji energii z węgla zapytał wyborców siedmiu partii politycznych – PiS, PO, PSL, SLD, Nowoczesnej, Wiosny i Kukiz’15. Badanie przeprowadzono na zlecenie Greenpeace Polska, w drugiej połowie kwietnia 2019 roku.

 

Z pełnym raportem z badań KANTAR można zapoznać się tutaj.

Źródło: Kantar Polska

Zdjęcie: Shutterstock/Reinhard Tiburzy

Podziel się:

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o